Individuele begeleiding

Je kunt vaak meer dan je denkt! Leerlingen (maar soms ook hun leerkrachten en docenten) weten vaak niet goed dat er om dingen, te kunnen snappen, te kunnen onthouden, te kunnen leren of te kunnen verwerken ook andere manieren dan hun eigen aanpak zijn. Leerlingen ervaren daardoor soms (onnodige) problemen die met kleine of grotere aanpassingen voorkomen of verholpen kunnen worden. 

In onze afspraken richten we op dat wat nodig is om het leren en onthouden gemakkelijker te laten verlopen en dat stukje zelfvertrouwen op te bouwen waardoor je weer een stap(je) vooruit kan  en durft te zetten.

Direct resultaat
Als je weet welke manier van leren bij jou past, raak je minder gefrustreerd en kun je sneller door de (vaak saaie) leerstof heen. Al snel wordt duidelijk of onze begeleiding bij je past en werkt. Dat wat we in de afspraken bespreken en oefenen moet thuis worden vervolgd en geoefend met leerstof van school. Een eventuele overdracht naar school verloopt via ouders en / of de leerlingen zelf en wordt ondersteund vanuit onze gezamenlijke afspraken.

De meeste leerlingen bij ons in de praktijk hebben een ding gemeen; zij zijn naast hoogbegaafd vaak visueel en/ of kinesthetisch (gevoelsmatig) ingesteld en hebben een prima hersenbasis om succesvol vooruit te kunnen in het leren. Soms worden ze echter als ”afwezig, afgeleid of minder betrokken ervaren” omdat het leren niet bij hen aansluit. De HB-kamer maakt -vanuit een brede ervaring en achtergrond- gebruik van een breed scala aan werkwijzen en zoekt die manier die past. Vaak combineren wij coaching met praktische tips en toepassing.

Neem contact op voor een persoonlijke kennismaking via info@hbkamerhaarlem.nl.

HB Lab op woensdagochtend

Gun jij jouw (vermoedelijk) hoogbegaafde kind / leerling een nieuwe stap? 
Geef hem of haar dan op voor het HB-kamer Vooruitwerklab+ dat op woensdagochtend 5 maart 2025 van start gaat. 

Wat?
Via coaching en psycho-educatie en leren leren in een combinatie van creatieve, cognitieve verrijkende en/ of verdiepende activiteiten. 

  • Activiteiten zijn gericht op het versterken van de autonomie, het vergroten van het zelfvertrouwen, het denken en doen, samenwerken, executieve vaardigheden en / of het omgaan met faalangst en het hoogbegaafd zijn. 

In de bijeenkomsten wordt gewerkt aan:

Ø  inzicht krijgen in de eigen manier van denken en leren;
Ø  het bewust leren werken met leerstrategieën;
Ø  nog beter leren samen te werken;
Ø  het zelf ontdekkend leren (in combinatie met feedback en feedforward)

Doelgroep:
(hoog) begaafde kinderen die niet goed uit de verf komen;  niet lekker in hun vel zitten; mogelijk onderpresteren; met een sterke behoefte aan zelfsturend en autonoom handelen; leerlingen die niet goed weten hoe dat anders kan, maar daar wel heel veel behoefte aan hebben.

Voorwaarde voor deelname:
Jij bent ok in hoe je bent! Belangrijk is dat alle deelnemers zich in de groep veilig kunnen voelen. Je bent in de basis in staat om dat wat jij lastig vindt zonder belemmering voor anderen langs te laten komen. 

Get in Touch

Vul onderstaand formulier in!

    © hbkamerhaarlem.nl. Alle rechten voorbehouden

    Whatsapp Chat
    Send via WhatsApp