Je kunt altijd meer dan je denkt!

Individuele (leer) begeleiding en/ of andere ondersteuning op maat!

Leerlingen (maar soms ook hun leerkrachten en docenten) weten vaak niet goed dat er om dingen, te kunnen snappen, te kunnen onthouden, te kunnen leren of te kunnen verwerken meerdere manieren dan hun eigen aanpak zijn. Leerlingen ervaren daardoor soms (onnodige) problemen die met kleine of grotere aanpassingen voorkomen of verholpen kunnen worden. 

In onze afspraken denken en handelen we vanuit jouw leerstijl en onderwijsbehoefte. Samen ontdekken van dat wat voor jou een passend onderwijsaanbod en goede manier van leren en verwerken is. We kijken hoe het leren en onthouden gemakkelijker kan verlopen. We ontdekken waar je zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen vandaan kunt halen. Samen dat doen waardoor jij weer een stap(je) vooruit kan en durft te zetten.

Direct resultaat
De meeste leerlingen bij ons in de HB Kamer hebben een ding gemeen; zij zijn naast hoogbegaafd vaak visueel en/ of kinesthetisch (gevoelsmatig) ingesteld en hebben een prima hersenbasis om succesvol vooruit te kunnen in het leren. De HB-kamer maakt -vanuit een brede ervaring en achtergrond- gebruik van een breed scala aan werkwijzen en zoekt die manier die past. Vaak combineren wij coaching met praktische tips en toepassing en kan er ook aandacht zijn voor de basisvaardigheden / vakken die op de basisschool langskomen. We werken vanuit psycho educatie, ontdekken samen welke leerstijl past en soms passen we een vorm van therapie (EMDR, ACT, CGT of andere vorm) toe binnen een stukje van de begeleiding. 

Neem contact op voor een persoonlijke kennismaking via info@hbkamerhaarlem.nl.

Didactisch Onderzoek en Intellentieonderzoek

Wanneer er behoefte is aan een iets meer concreet beeld van welke leerstof al beheerst wordt of in brede zin van het leerprofiel van de leerling kan didactisch of intelligentieonderzoek uitgevoerd worden door een bevoegd specialist.


HB Lab op woensdagochtend

Gun jij jouw (vermoedelijk) hoogbegaafde kind / leerling een nieuwe stap? 
Geef hem of haar dan op voor het deelname aan het HB lab of een van de andere peergroepen die we organiseren.  De peergroepen gaan van start wanneer er voldoende aanmeldingen zijn

Wat?
Via coaching en psycho-educatie en leren leren in een combinatie van creatieve, cognitieve verrijkende en/ of verdiepende activiteiten. 

  • Activiteiten zijn gericht op het versterken van de autonomie, het vergroten van het zelfvertrouwen, het denken en doen, samenwerken, executieve vaardigheden en / of het omgaan met faalangst en het hoogbegaafd zijn. 

In de bijeenkomsten wordt gewerkt aan:

Ø  inzicht krijgen in de eigen manier van denken en leren;
Ø  het bewust leren werken met leerstrategieën;
Ø  nog beter leren samen te werken;
Ø  het zelf ontdekkend leren (in combinatie met feedback en feedforward)

Doelgroep:
(hoog) begaafde kinderen die niet goed uit de verf komen;  niet lekker in hun vel zitten; mogelijk onderpresteren; met een sterke behoefte aan zelfsturend en autonoom handelen; leerlingen die niet goed weten hoe dat anders kan, maar daar wel heel veel behoefte aan hebben.

Voorwaarde voor deelname:
Jij bent ok in hoe je bent! Belangrijk is dat alle deelnemers zich in de groep veilig kunnen voelen. Je bent in de basis in staat om dat wat jij lastig vindt zonder belemmering voor anderen langs te laten komen. 

Get in Touch

Vul onderstaand formulier in!

    © hbkamerhaarlem.nl. Alle rechten voorbehouden

    Whatsapp Chat
    Send via WhatsApp